קנאה עשויה להיות רגש לגיטימי ונפוץ במערכות יחסים, כאשר היא קיימת במינון הנכון ואינה משפיעה לרעה על הקשר. הבעיה מתעוררת כאשר הקנאה נהיית מוגזמת או משתלטת על הקשר הזוגי, ומקשה על ניהול קשר טוב ותקין. מהן רמות "תקינות" של קנאה ואיך מתמודדים עם קנאה "מוגזמת"? לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מתי קנאה תהיה לגיטימית בקשר זוגי?
קנאה היא רגש קדום ובסיסי, העלול להתעורר בכל אחד ואחת מאיתנו. מדובר ביצר הישרדותי, ועל כן, קשה מאוד להימנע מתחושות של קנאה באופן גורף. כאשר הקנאה קיימת במינון נמוך וסביר, ואינה משפיעה לרעה על הקשר או משנה אותו – מדובר במצב תקין במערכת יחסים. עם זאת, כאשר הקנאה גורמת לנו לתחושות של פראנויה, אובססיה או כעס על בן או בת הזוג – ייתכן כי מדובר בבעיה מורכבת יותר הדורשת טיפול.

כיצד ניתן לטפל בקנאה ביחסים זוגיים?
לפני שניגשים לטיפול בקנאה, חשוב מאוד להבין את השורשים שלה. האם האדם עצמו נוטה להיות קנאי בכל תחומי החיים שלו? האם הקנאה נובעת מחוסר בטחון? ואולי היא בכלל מבוססת על המעשים של בן או בת הזוג (כמו למשל בגידה בעבר)? רק אחרי שנוכל להבין מה המקור לקנאה ומדוע היא מופיעה, נוכל לטפל בה באופן המיטבי. אם הקנאה קשורה באופן הדוק למעשים של בן או בת הזוג, חשוב מאוד לדבר על הנושא ואף לשקול ייעוץ או טיפול זוגי. עם זאת, כאשר הקנאה אינה מבוססת או קשורה ישירות למעשים של בן או בת הזוג, חשוב מאוד לדעת כיצד למתן אותה. נסו לפעול באופן הבא:
• הודו בבעיה ונסו לשוחח על כך עם בן או בת הזוג.
• נסו להפחית את תחושות המתח והחרדה המתלוות לקנאה באמצעות ספורט, מדיטציה או כל פעולה אחרת שמרגיעה אתכם.
• הימנעו מ"חקירות".
• הימנעו מחיטוט בפלאפון, במייל או בכל פלטפורמה אחרת השייכת לבן או בת הזוג.